diumenge, 26 de maig del 2013

ESCACS

         




  Els alumnes del primer cicle han fet feina amb el tema dels escacs. Ha estat un tema que també els ha agradat molt. En principi els alumnes que coneixien les regles les varen explicar als que no hi havien jugat mai. Després varen llegir les regles per comentar-les i entendre-les.
     Quan ja coneixíem les regles vàrem pensar com podíem fer un escacs gegant al pati per poder jugar-hi el temps del pati. Varen sortir al pati i el vàrem dibuixar amb guix, ens va servir per entendre la multiplicació, per repassar el tema dels centímetres i el metre, per mesurar també amb el metre; però  ens vàrem adonar de què per dibuixar el tauler gros necessitaríem l'ajuda dels alumnes grans, i així ho varem fer, vàrem demanar la seva ajuda per pintar al pati amb el seu mestre Miquel Angel un tauler ben gros en blanc i negre.
       A l'aula i amb ajuda del tauler d'escacs vàrem practicar la localització a una graella dels elements col·locats en dos eixos, és com el joc de vaixells.
        També vàrem fer exercicis de resolució de codis movent la peça del cavall, en vàrem treure la conclusió de què per a jugar a escacs hem d'estar en silenci i que JUGAR A ESCACS ENS FA MÉS INTEL·LIGENTS.
       A anglès estudiàrem els noms en anglés de les peces, a plàstica els alumnes de 1r cicle realitzaren les peces blanques; vàrem demanar ajuda als del 2n cicle per a què col·laborassin amb les peces negres. I així ho feren. D'aquesta manera per poder jugar al pati a escacs els tres cicles d'alumnes han col·laborat: els grans han pintat el tauler, els de 2n cicle han fet les peces negres i els de 1r les blanques.
      El primer pati que ho vàrem provar va ser molt divertit perquè alguns alumnes feien de fitxa mentres en
Damià i n'Adrià dirigíen el joc.                          

1 comentari:

  1. Àngela,

    M'ha encantat la idea dels escacs!!! Noltros no en sabem de jugar, però ben segur que per poc temps, ja que en Guillem només du idea de jugar-hi a canostra!!!

    ResponElimina